أنغام: فخورة بحصولي على لقب صوت مصر

شام تايمز – متابعة

أعربت الفنانة المصرية، أنغام، عن فخرها بحصولها على لقب صوت مصر، مؤكدة أنها تعمل على الحفاظ على القيمة التشريفية والمعنوية لهذا اللقب، فهي تضعها في حالة تقويم دائم لما يصدر منها على المستويين الفني والشخصي، وذلك على خلفية حفلها الثاني ضمن فعاليات “ليلة عمر” المقامة حالياً في الكويت.

وكانت قد كشفت “أنغام” مؤخراً عن نص رسائل التهاني المتبادلة بينها وبين الفنانة “شيرين عبد الوهاب” عقب حفل “صوت مصر”، الذي أقيم في السعودية، إذ قالت الثانية: “مساء الخير يا حبيبة قلبي، أنا شيرين، لما تفضي في أى وقت كلميني علشان عايزة أباركلك على الجمال والعظمة، صوت مصر وصوت الوطن العربي كله، تستاهلي كل خير”، وفقاً لموقع مجلة “سيدتي”.

بدورها، ردّت “أنغام” على التهنئة: “يا شيري عاملة إيه يا حبيبتي، الله يبارك فيكي يا حبيبتي تسلمي لي، أنا في المطار طالعة الطيارة وراجعة القاهرة، عايزة أشوفك يا بنتي وحشتيني، يا رب تكوني بألف خير يا حبيبة قلبي، بوسي لي البنات”.

وتابعت “شيرين”: “يا حبيبة قلبي توصلي بألف سلامة يا رب، وأنا كمان عايزة أشوفك ونفسي اتكلم معاكي، بس اللي حصل امبارح حاجة تفرح كده، وأقل من قيمتك على فكرة، إنت قيمتك أكتر من كده بكتير”.

وواصلت “شيرين”: “أنا فرحت أوي إن في السعودية يعملولك حاجة زي كده، بس المفروض في كل حتة بتغني فيها يتعملك كده، فألف ألف مبروك، وربنا يديم عليكي، يا رب نعمة الصوت الحلو والصحة ويخليلك عيالك، ويزود رزقك ويعوضك عن كل حاجة وحشة حصلت في حياتك”.

وتنوعت أغاني “أنغام” في الفترة الفائتة، حيث قدّمت في عام 2023 “عشان أرضيك وسيبك انت وخليني شوية معاك” وغيرهم.

شاهد أيضاً

سعر بيع مخطوطة كروسبي شوين يفوق توقعات دار المزادات

شام تايمز – متابعة حققت مخطوطة كروسبي شوين، التي تعود إلى فجر المسيحية في مصر …